Blog

Sanal Santral ve Analog Santral Farkları Nelerdir?

21.5.2019

Sanal Santral ya da Bulut Santral, birçok farklı terim ile tanımlanabilen ancak bu terimlerin hepsi aynı hizmet türünü yani özel ya da paylaşılan veri bağlantıları üzerinden çevrimiçi olarak sunulan PBX yani Özel Sanal Santral işlevselliğine sahip telefon hizmetini ifade etmektedir. Kiralık hat, ADSL ve G.SHDSL gibi noktadan noktaya erişim hizmeti alan şirketler bu veri hatları üzerinden taşınan sesli iletişimin önceliklendirilmesi yoluyla, erişim altyapılarında hiçbir değişiklik yapmadan ses hizmeti alabiliyorlar. Telefon santralinde VoIP desteği olan şirketler ise ses ağ geçidi (voice gateway) yatırımına ihtiyaç duymadan yine İşNet üzerinden her yöne arama yapabiliyorlar.

Sanal Santral, eski tip teknoloji telefon santrallerinin yerine geçen, internet üzerinden hizmet sağlayan, internetin kapsama alanı olduğu her yerden santral özelliklerine erişebileceğiniz, yeni nesil telefon santralidir. Bu yeni nesil telefon santrali internet tabanlıdır. Bu teknolojiyi diğerlerinden ayıran ön önemli özellikleri ise güvenli, teknolojik ve hesaplı bir iletişim altyapısı sağlamasıdır.

Sanal Santral (Bulut PBX) sistemi, verilerin son kullanıcının sahip olduğu bir bilgisayar ya da donanım yerine internet üzerinden aktarıldığı bulut bilişim (cloud computing) teknolojisine dayanır. Herhangi bir cihaz, kurulum ve bakım maliyeti yoktur ve karmaşık kablo yapılarından kurtulursunuz. Teknik ekip çalışanlarınızın yaptığı santral kurulum ve bakımına harcanan zamandan tasarruf sağlarsınız ve ekibinize katma değerli işlere odaklanma imkânı yaratırsınız. Sahip olduğu esnek yapı sayesinde en kısa sürede bulut santrale kullanıcı eklemek veya çıkartmak, IVR akışını değiştirmek mümkündür. Üstelik kullanıcı başına aylık ücretlendirme; ücretsiz şirket içi görüşmeler ve şirket dışı aramalar için avantajlı İşNet ses paketleri ile işletmenize oldukça önemli bir ekonomik avantaj yaratırsınız.

https://www.isnet.net.tr/BulutSantral.aspx