Blog

Dijital Trendler: Clubhouse

10.05.2021

Dijital dünyadaki değişim ve gelişmeler, günlük alışkanlıkların da yeni bir boyut kazanmasını sağlıyor. 2000’li yılların sonlarında ortaya çıkan sosyal medya kavramı da yeni nesil dijital alışkanlıklar sayesinde evrilip güncelleniyor. Bu değişimlerin sonuncusu, 2021 yılının ilk aylarında bir anda popüler hâle gelen Clubhouse. Yeni nesil bir sosyal medya platformu olan Clubhouse, internet kullanıcılarının değişen alışkanlıklarını ve ilgi alanlarını da gözler önüne seriyor.

 

Clubhouse Nedir?

İnternet kullanıcılarının ihtiyaçlarına göre şekillenen yeni dijital mecralar ardı ardına yayına giriyor. Henüz yeni nesil sosyal medya anlayışıyla tanışmayan pek çok kişi ise aynı soruyu soruyor: Clubhouse nedir?

Clubhouse, kullanıcıların yalnızca davetiyeyle dahil olabildiği ve sesli yayınların gerçekleştirildiği bir sosyal medya platformu. Podcast tarzı yayınların canlı olarak yayımlandığı Clubhouse, internetten içerik dinlemeyi sevenlerin ya da arkadaşlarıyla sesli paylaşımlar yapmak isteyenlerin büyük ilgisiyle karşılaşmış durumda. Nisan 2020’de kurulan ve aynı tarihlerde hayatımıza dahil olan pandemi sebebiyle hızlı bir büyüme gösteren Clubhouse, bugün dünyanın en popüler sosyal medya uygulamaları arasında ilk sıralarda yer alıyor.

 

Clubhouse Geleceğin Trendleri Hakkında Neler Söylüyor?

İlk olarak iOS kullanıcılarına sunulan ve yakın tarihte Android işletim sistemli cihazlarda da kullanılabileceği duyurulan Clubhouse, sosyal medya kavramının geldiği son noktayı gözler önüne seriyor. Kullanıcılarına kapalı devre sohbet odalarında canlı yayın yapma imkânı tanıyan uygulama, özellikle pandemide birbirinden izole şekilde yaşayan insanların kolayca bir araya gelmesini ve sohbet etmesini sağlıyor. Sosyal medyanın kullanıcılar arasına koyduğu mesafeyi de ortadan kaldırarak etkileşim seviyesini yükseltiyor. Kullanıcıların kendileriyle ortak ilgi alanlarına sahip diğer insanları kolayca bulabilmesini sağlayan sosyal medya uygulaması, geleceğin trendleri hakkında da önemli ipuçları sunuyor. Peki Clubhouse’un bu kadar ilgi görmesi, gelecek hakkında neler söylüyor?

Clubhouse uygulamasının popülaritesi, ses temelli platformların görsel ve yazı ağırlıklı platformlar kadar ilgi görebileceğini ispatlıyor. Bir diğer ifadeyle sosyal medya kullanımı eskiye oranla daha aktif, dinamik ve kişisel bir deneyim hâline geliyor.

Dijital medyanın zamanla yarıştığı bugünlerde ortaya çıkan uygulama, canlı paylaşımlar ile gelişmelerden, trendlerden ve yeni fikirlerden anında haberdar olmanın önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Katılımcılara birlikte sohbet imkânı veren Clubhouse uygulaması, iletişimin seviyesini artırıyor. Bu yönüyle podcast’lerden ve canlı yayın platformlarından ayrılan uygulama, sosyal medya kullanıcılarını daha katılımcı bir hâle getirirken etkileşim kavramındaki insan faktörünün gücünü de gösteriyor.

Yeni nesil iletişim anlayışını yansıtan Clubhouse; Twitter ve Instagram gibi çok daha popüler sosyal medya mecralarında da bir dönüşümü beraberinde getirdi. Twitter’da Spaces, Instagram’da ise Live Rooms adıyla yakın zamanda duyurulan sohbet odaları Clubhouse’a rakip olarak öne çıkıyor. Dijital dünyada kurulan iletişimi gerçek hayattakine yaklaştırmaya çalışan bu ve benzeri uygulamaların gelecekte daha fazlasını sunması öngörülüyor.

 

Kaynak 1

Kaynak 2

Kaynak 3