Blog

e-Fatura Entegratörü Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

23.09.2022

Özel bir şirkette muhasebe yöneticisi olduğunuzu ve faturalarınızı dijital ortama taşımayı düşündüğünüzü farz edelim. Mevcut uygulamaların hızla değiştiği ve sistemlerin elektronikleştiği süreçte, fatura alırken veya gönderirken hala eski yöntemleri kullanmanızın zaman kaybına sebep olacağını fark ettiğinizde, mali müşaviriniz ile iletişime geçmeye karar verirsiniz ve en iyi hizmet verecek entegratörü aramaya başlarsınız. Piyasada güvenebileceğiniz bir tedarikçi bulmanın zor olduğunu fark edersiniz ve araştırmanızda detaylara inersiniz. Sonrasında üst yönetime iletilmek üzere bir iş dosyası hazırlar, en güçlü teklif verenleri liste haline getirirsiniz ve İŞTE TAMAM! Karar aşamasındasınız.

Doğru, uygun ve yönetilebilir bir servis sağlayıcı seçerseniz e-fatura hizmet sağlayıcınızı sonradan değiştirmek zorunda kalmazsınız ve hizmet sağlayıcınızın sizi esir alan kabuslarını görmemiş olursunuz. En baştan doğru kararı vermek her zaman önemlidir.

e-Fatura yönetimi ve yönetişimini sağlama adına dikkat edilmesi gereken önemli konular; hizmet sağlayıcının fiyat/kalite/müşteri memnuniyet optimizasyonunu sağlamış, minimum teknik sorun ile çalışabilmeyi vadedebilen bir entegratör olmasıdır.

Peki nasıl seçim yapmalısınız?

Bu kararı verirken en önemli kriterler, faturalama için kullandığınız yazılım, entegrasyon metodunuz ve fatura yoğunluğunuzdur. Entegratörünüzü, aşağıdaki başlıklar kapsamında değerlendirme yaparak seçebilirsiniz:

  1. Müşteri adedi, hizmet kalitesi ve fatura işleme hacmi
  2. Sizinle aynı sektördeki firmaların kullandığı sistemler ve bu sistemleri kullananların referansları
  3. Servis sağlayıcının bu hizmeti verebilmek adına tüm yetki ve belgelere sahip olup olmadığı
  4. Güncel mevzuat değişiklerine hızlı çözüm üretebilmesi ve gündemi tüm e-süreçler dahil olmak üzere takip edebiliyor olması
  5. Satış sonrası destek hizmetlerinin yeterliliği ve sistem kapasitesi ile tam donanımlı bir servis sağlayabilme gücü

Süreç ve yöntemlerinize en uygun olan, sizin gibi düşünen köklü bir kurumla e-Belge süreçlerinizi başlatmanız, tedarikçilerinizle ilişkilerinizin, fatura süreçlerinizin ve muhasebe yapınızın uzun seneler boyunca güçlü ve istikrarlı kalmasını sağlar. Siz de e-dönüşüm sürecinin başından bu yana kapsamlı e-Belge çözümleri sunan İşNet’in güvenilir ve kullanıcı dostu uygulamalarından yararlanabilir, şirketinizi İşNet ile dijital çağa uyumlu hale getirebilirsiniz.

 

Orçun Eskiyörük

İşNet e-Dönüşüm Hizmetleri Kıdemli Uzmanı