Sizi Arayalım
Fatura Öde
EN
Geleceğin IT Departmanı Nasıl Olacak

Bundan seneler önce, şirketlerde ethernet ağlarının kurulması için, AD sunucuları, posta sunucuları, dizüstü veya masaüstü bilgisayarlara ihtiyaç vardı. Bilişim teknolojilerindeki ilerlemeyle beraber, bu tip ihtiyaçlarda azalma olsa da yakın bir gelecekte iş yapış biçimlerimizde farklılık yaşayacağımız muhakkak…

Teknoloji ve donanımların çoğu bugün çok daha kolay işletilebilir hale geldi. Dolayısıyla BT profesyonelleri artık bu sistemleri ayakta tutmak için daha az vakit harcıyor; daha az tamir, bakım ve son kullanıcı desteği yaparak zamanlarını daha çok yeni projeler geliştirmek için kullanabiliyorlar.

Çok yakın bir zamanda, arızalı dizüstü bilgisayar, akıllı telefon ya da tabletler anında değiştirilip özel bulut ve / veya bulut üzerinden kullanıcının uygulamaları yeniden yüklenebilecek, eski ayarları ve verileri bulut üzerinden bağlanacak olan yeni yedek cihaza alınabilecek ve bu şekilde kullanıcı sorunlarına hızlı çözümler geliştirilebilecek.

Mevcut değişim yeni kapasite kullanımlarının geliştirilmesine olanak sağlayan yapılardan başka organizasyon ve yönetime dair yeni yaklaşımları da beraberinde getiriyor. Önümüzdeki dönemde bu değişimin en önemli etkisini şirketlerin IT departmanlarında göreceğiz. CIO’lar yeni beceriler kazanırken yeni roller de üstlenecekler.

STRATEJİST VE YATIRIMCI: Önümüzdeki dönemde şirketlerin IT departmanlarının aynı anda iki yönde birden hareket etmesi gerekecek. Bir taraftan klasik IT faaliyetlerini outsource ederken, diğer taraftan şirketlere de satabilecekleri farklı web servisleri tasarlamak için çalışacaklar. CIO’lar stratejist ve yatırımcı rolünü üstlenecek, rekabet avantajı sağlayacak alanlar oluşturmaya çalışacak ve yeni IT tabanlı işler için gereken kaynaklara odaklanacaklar.

BİLGİ BROKERLARI: Şirketler, IT departmanlarında, yatırım uygulama mimarisi, yatırım uygulama entegrasyonu, uygulama geliştirme ve güvenlik gibi alanlardaki yeni yaklaşımları entegre etmek ihtiyacı duyacaklar. CIO’lar, “bilgi brokerları” misyonunu üslenip şirket içi ve dışında edinilen tecrübeleri biraraya getirmeye çalışacaklar.

İLETİŞİM YÖNETİMİ: IT operasyonları ve bu operasyonların performansı dış kaynaklarla iç kaynakların başarılı entegrasyonuna bağlı olacak. CIO’lar iletişim yöneticiliği rolünü üstlenecekler. IT departmanlarının önümüzdeki dönem operasyonların etkinliğini artırmak için gereken standartların geliştirilmesinde öncülük etmeleri de gerekli olacak. Burada da CIO’ların izleyici ve yönlendirici rolleri önem kazanacak.


Kaynak: Techrepublic, Capital Dergisi