Sizi Arayalım
İşNet, Perakende Liderleri ile Buluştu

Pandemi döneminde kapanma nedeniyle e-ticaret, perakende sektörünün can simidi olmuştu. Ardından tüketicilerin mağazalara yönelimine rağmen e-ticaretteki büyüme hız kesmedi. Perakende dünyası, stok yönetimi başta olmak üzere verimlilik odaklı teknoloji yatırımlarını, İşNet ve Huawei ev sahipliğinde Fast Company Türkiye’nin düzenlediği toplantıda tartıştı.

 

MEHMET FAHRİ CAN

İşNet Genel Müdürü

Türkiye İş Bankası’nın bilgi teknolojileri iştiraki olan İşNet’in odağında sürekli dönüşerek gelişmek yer alıyor. Siber güvenlikten veri merkezi hizmetlerine, teknolojik altyapıdan e-dönüşüm hizmetlerine kadar geniş bir yelpazede, iş süreçlerinizi kolaylaştırabilecek uçtan uca bilişim teknolojileri çözümleri sunuyoruz. Bulut hizmetlerimizin büyük kısmını Türkiye’nin Tier IV sertifikalı en önemli veri merkezlerinden biri olan İstanbul’daki Atlas Veri Merkezi’nden üstün kalitede ve güvenle kullanabileceğiniz şekilde sağlıyoruz. Perakende sektörünün değerli teknoloji liderlerine kendimizi anlatma fırsatı bulduğumuz bu etkinliği Huawei ile birlikte düzenledik. Değerli iş ortağımızın başarılı ekipleri ile güçlerimizi birleştirerek sektördeki ihtiyaçlara yönelik kaliteli ürünler ile çözümler üretmeye devam ediyoruz. Bizim açımızdan bu tarz sektör buluşmaları fazlasıyla eğitici ve yol gösterici oluyor. Etkinliğe katılan perakende sektörünün önemli teknoloji liderlerine, zamanlarını ve düşüncelerini bizlerle paylaştıkları için teşekkürlerimi sunarım.

 

BI ZHIQIANG

Huawei Enterprise Türkiye İş Ortakları Satış ve İş Geliştirme Direktörü

Huawei olarak, Türkiye’de 20 yıldır faaliyet gösteriyoruz ve bilgi teknolojileri alanında lider şirketlerden biriyiz. Çok sayıda kurum dijital dönüşüm ortağı olarak Huawei’yi tercih etti. Müşterilerimize dijital dönüşüm yolculuğunda bize güvendikleri için sonsuz teşekkürler. İş ortaklarımıza ve müşterilerimize dijital dönüşümü destekleyen yüksek kaliteli çözümler sunarken; nesnelerin interneti, büyük veri ve bütünleşik iletişim hizmetleri de dahil olmak üzere birçok yeni nesil bilgi teknolojileri konusunda hizmet veriyoruz. Buna ek olarak, bulut alanında da yeni çözümler üretiyor, bu çözümlerimizle de sizleri tanıştırmak için heyecan duyuyoruz. Ürün ve hizmetlerimizle rekabet gücünü yükseltmeye, açık inovasyonu teşvik etmeye devam ederken Ar-Ge yatırımımızı da sürekli olarak büyütüyoruz. Aynı zamanda, Türkiye’de ekosistem iş ortaklarımıza yatırım yapmaya devam ediyoruz. En önemli stratejik iş ortaklarımızdan biri de bugün perakende sektörü etkinliğini beraber gerçekleştirdiğimiz İşNet. Birlikte bir çok katma değerli projeye imza attık. İnanıyorum ki, bu amaç yolunda daha birçok başarılı iş birliğimiz olacaktır.

 

İLKER KÜÇÜKİL

Yıldız Holding

“Yıldız Tech olarak önemli hedeflerimizden biri Holding şirketleri için yazılım geliştirme, bulut veya yerinde altyapı işletim hizmetleri vermektir. Bunun için de 2022 yılı içerisinde iyi bir ekip kurmaya odaklandık. İlk olarak İsteGelsin ve Cepte Şok için yaptığımız bazı projeler ile hem altyapıda kalite ve verimliliği hem de müşteri deneyimini artırmaya çalıştık. Bunların yanında veri bilimi ekiplerimizin rotalama optimizasyonu ve müşteri davranışlarını analiz ederek onlara daha iyi hizmetler sunabilme adına yürüttüğü projeler oldu. 2023’te ekibimizi daha da büyüterek mümkün olduğunca kurum içi çözümler üretmek, hibrit mimarileri yönetebilme kabiliyetlerimizi artırmak ve böylelikle dijitalleşme adına önemli adımlar atmak istiyoruz. Özellikle online taraftaki markalarımızda hizmet kalitemizi, müşteri deneyimini ve sayısını artıran fikirleri hayata geçirmek adına rol alacağımızı söyleyebilirim.”

 

ERSİN GELÇİN

Teknosa

2022’de arkasında yapay zeka teknolojisi olan yepyeni web sitemizi ve mobil uygulamamızı tüketicilerle buluşturduk. Müşteri erişim kanallarımızı çeşitlendirmeyi sürdürüyoruz. Yine 2022’de devreye aldığımız Teknosa pazar yerinde geliştirme çalışmalarımıza devam ediyoruz ve bu kapsamda sitemiz ve mobil uygulamamızı da sürekli olarak yeniliyoruz. Haziran 2022’de dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik odağıyla yeni konsept mağazamızı açtık. Dijital yetkinliklerle zenginleştirdiğimiz yeni konsept mağazamızda, karşılama anından uğurlamaya kadar deneyim alanları ve bilgilendirme ekranları aracılığıyla içerik karmaşasından uzak, sade bir yapıyla hizmet veriyoruz. Online ve fiziksel mağaza arasındaki geçişleri daha güçlü ve akışkan kılmak adına geliştirmelerimize devam ediyoruz. 2022 yılında en önemli gündemimiz, 2023’ün temellerini atmak üzerine oluştu. Teknosa’nın dönüşümüne paralel olarak BT dönüşümümüz için 3 ve 5 yıllık strateji planları hazırladık. Bu planda; servis, güvenlik, değişim ve çeviklik olmak üzere 4 ana hedef bulunuyor. Bu hedefler doğrultusunda ilk 2 yıl içinde 55 öncelikli proje yer almaktadır. Bu stratejiyi hayata geçirerek insan kaynağı alanında ise genç yetenekleri aramıza katacağımız HTTP (High Tech Team Power) adını verdiğimiz uzun dönem genç yetenek programımızı başlattık.

 

ŞEVKET ÇELİKKANAT

İpekyol

‘Omnichannel’ çalışmaları, 2010 yılından beri var ve e-ticarete ilk o zaman başlamıştık. Pandemi döneminde çok ciddi gelişmeler oldu ve şu anda müşteriyle hem mağaza üzerinden hem de e-ticarette etkileşim sağlayabiliyoruz. Ürünü ve stokları daha iyi yönetebilmek için Marketplace (Pazar yeri) entegrasyonumuzu da içeri aldık. Dolayısıyla hedef, ürünü sezon içinde hızlı bir şekilde satabilmek. Haziran ayında ‘tek depo’ adını verdiğimiz bir proje gerçekleştirdik. Sanırım son 10 yılın en büyük farkı da bu oldu. Proje sayesinde, otel rezervasyonu gibi, hem mağaza, hem e-ticaret sitemiz hem de bütün pazar yerleri tek bir depodaki stokları satabilir hale geldi. Satış hızımız çok arttı. Günün sonunda stoklarımızın az olduğunu gördük. Stok çok daha fazla olsa daha çok satış yapabilecektik. Şimdi bu yaklaşımla risk aldık ve ürünü fazla stokladık. Şu anda müşteri istediği yerden ürünü alabilir ve değiştirebilir. 2023’te tedarikçi ilişkilerini iyileştirmeye ve geliştirmeye odaklanacağız. Robot altyapılarını birleştirip Whatsapp Bot’lara taşıyalım istiyoruz. Pazar yeri entegrasyonundaki zorlu süreçleri tamamlamaya çalışacağız.

 

ALPER TEKİN

Vakko

Geride kalan yılda bizim için en önemli gündem SAP’ye geçiş idi. Şirketi proje şantiyesine çevirdik desek yeridir. Burada en önemli etken ise güvenlik idi. Bu nedenle yoğun bir şekilde güvenlik yatırımı yapıyoruz. SAP geçişinde, verimlilik üzerine odaklandık ve projelerimizde çoğu aşamayı tamamladık. Şimdi raporlama altyapısını düzenliyoruz. Birden fazla ürünümüz ve kasalarımızda Java tabanlı bir yazılım var. Kimse bunun üzerine bir geliştirme yapmak istemiyor. Dolayısıyla mevcut yapıyı “upgrade” etmek daha mantıklı geldi. Yeni dönemde robotik süreç ve otomasyon önceliklerimizden biri olacak. e-Ticaret tarafına ‘Omnichannel’ bakış açısıyla yaklaşıyoruz. Özetle 2022 yılında altyapıda değiştireceklerimize odaklandık. Yeni neler yapabileceğimizi planladık ve altyapıyı oluşturduk. Yani 2023 için şantiyeler kuruldu ve çalışmalar yapıldı. 2023 yılındaki hedefimiz, Vakko’daki bütün altyapıları bir platforma dönüştürmek. 7 müdürlükteki bütün altyapıyı bir “api-based” bir yapıya getireceğiz. Bunun yanı sıra, kasalarımızı yüksek sürüme geçireceğiz. ERP, raporlama, PLM sıralamasına göre ve talep tahmini projelerimiz var.

 

MESUT AKYILDIZ

Koton

Pandemiyle birlikte hepimizde olduğu gibi bizde de mağazalar kapandı ve e-ticarete odaklanıldı. Bu dönemde maliyetler çok kritik hale geldi. Biz de bu süreçte içe döndük. İç tarafta, ürün tasarım, gelişim ve sipariş süreçlerini kontrol etmek için ciddi bir şekilde yatırım yaptık. En önemli yatırım da dijitalleşmeye oldu. İçeride ürün tasarımından siparişe kadar olan süreçte çok büyük şeffaflık sağladı. İkinci olarak ise, e-ticaret, yazılım dahil olmak üzere tamamen dışarıdan yönetiliyordu. Depo kurulumu ve e-ticaret operasyonunu içeri çektik. 1,5 senedir kendi lojistik ekiplerimizle yürüyoruz. Bu bize esneklik sağladı, hız kazandırdı ve maliyeti daha iyi yönettik. Şimdi mağaza öne çıkmaya başladı ve önceliklerimizi bu şekilde kurguladık. Özellikle mağazacılık teknolojisini yenilemeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda mobil yazılımlarımızı iyileştirdik, yeniledik. 2023 yılında “yapay zeka ve makine öğrenmesi” gibi, veriyi daha verimli kullanma ile ilgili yoğunlaşıyoruz. Kişiselleştirme ile müşteriyi her tarafta izlemek için çalışmalar yapıyoruz. Raporlama ve sorunlardan çözüm üretecek yapılar üzerine çalışıyoruz.

 

ÖZCAN AYYILDIZ

English Home

2022 yılında dijital tarafta yaptığımız en önemli değişikliklerden birinin PLM geçişi olduğunu söyleyebilirim. Ürün yaratma ve yaşam döngüsü ile ilgili kurumsal hafızayı PLM ile güçlendirmemizin ardından bu sene OmniChannel alanında projelerimize ağırlık vereceğiz. Mağazalarımızın gücüyle e-ticaret esnekliğimizi daha inovatif bir şekilde birleştirerek, ezber bozan bir sinerji oluşturmayı planlıyoruz. Paralelinde yapacağımız veriye dayalı analitik projeler ile hem lokasyon yapılarımızı hem de stok devir sürelerimizi daha verimli hale getireceğiz. Lojistik süreçlerimizin de optimize edilmesi bu yıl olmazsa olmaz projelerimizin arasında kendini gösteriyor.

 

SELİN İŞLEK

Orka Grubu

2022’de birinci öncelik verimlilikti. 2022 zor bir yıldı. O yüzden agresif büyüme yerine mevcut operasyonumuzu verimli kullanmak üzerine bir hedefimiz vardı. Birinci konumuz operasyonel maliyetleri azaltmaktı. Bizde de bütün kanallar üzerinden yapılan satışlar, tek stok üzerinden yönetiliyor. Aldığımız bazı önlemler ve yaptığımız düzenlemelerle bu yılki stoğu çok verimli kullandık. Kendi e-ticaret depo operasyonumuzu küçülttük ve mağazalar ciddi bir şekilde oyuna dahil oldu. Bu şekilde maliyetlerde ciddi düşüş sağladık. İade, ikinci önemli konu idi ve büyük bir yük yaratıyordu. Burada da e-ticarete özel bir yazılım kullandık ve beden iadelerini yüzde 50, genel iadeleri ise yüzde 5-6 düzeyinde aşağıya çektik. Üçüncüsü, 2022’de çok fazla müşteri bazında kişiselleştirme yaptık. Böylece pazarlama giderlerini ciddi bir şekilde azalttık ve kârlılığı yükselttik. Bu üç alandaki verimlilik artışıyla 2022’yi gayet iyi kapattık. 2023 yılında buluta geçiyoruz. Diğer yandan, satışların bir bölümünü pazar yerlerinden kendi internet sitelerimize kaydırmıştık. Şimdi ise mobil uygulamaya kaydırmayı hedefliyoruz. Bunun için sadakat ve CRM uygulamalarını güçlendireceğiz.

 

CİHAN YILDIZ

Boyner Holding

2022’nin ilk 6 ayı, Boyner Now ürününü hayata geçirmekle geçti. Yoğun bir dönem oldu ve çok da iyi gidiyor. Bu ürünü, biraz daha geliştirmeye ve büyütmeye çalışıyoruz. Ayrıca 2022 yılında güvenlik seferberliği yaptığımız bir yıl oldu. e-Ticaret tarafındaki satışı artırmaya yönelik 4-5 farklı projeyi hayata geçirdik. Boyner Now her geçen gün büyüyor, deneyen müşterilerimizin de hoşuna gidiyor. Biz bunu ürünleştirmeye devam edeceğiz. Perakende sektörüne sunup başka markalarla da paylaşmak istiyoruz. Boyner’i de niş bir pazar yerine çevireceğiz. Mobil uygulamayı baştan yazıp müşterimizle buluşturacağız. Bir başka önemli konu ise veri merkezinde çok dağıtık bir yapımız var. Bunların sadeleştirilmesi gerekiyor. Operasyonel verimlilik maliyet optimizasyonu için tek bir yerde toplayacağımız bir proje. Veri ambarı dabenzer şekilde. Üçüncüsü de, siber güvenlik yatırımları artarak devam edecek. Bu üç başlık üzerine odaklanacağız.

 

KAĞAN ÖZGÜL

Mudo

Biz de perakende dünyasının diğer oyuncuları gibi 2022’de e-ticaret odaklıydık. Süreçlerimizi optimize ettik. Stok yönetimini optimize etmek için depo ve mağazalarda birtakım iyileştirmeler yapmaya çalıştık. Altyapı tarafında IaaS geçişi yaptık, mağazaların altyapısında da iyileştirmeler için çalışmalara başladık. 2023 yılındaki önceliklerimizin başında siber güvenlik geliyor. Bu konuda önemli yatırımlar yapacağız. Yatırımlarla birlikte son kullanıcıyı bilinçlendirmeye de öncelik vereceğiz. Online satış ve omnichannel da OMS uygulamamızı daha da geliştirmek istiyoruz. Yurtdışı iş hacmimizi büyütmek istediğimiz için merkezi yönetilebilir bayi yapısı kurmak istiyoruz. Böylece yurt dışındaki bayilerimizin stok ve satışlarını anlık olarak izleyebileceğimiz bir yapıya sahip olacağız. Yapay zeka tarafında da Bot ve WhatsApp tarafında müşteriye anlık hizmet verebilecek bir yapı kurgulamak planlarımız arasında yer alıyor.


FAST COMPANY MAGAZINE | ŞUBAT SAYISI