Sizi Arayalım
işnet
EN
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir?

UTM yani Urchin Tracking Module, 2005 yılından bugüne kadar web sitenize gelen bağlantıların tamamını, Google Analytics üzerinden takip etmenizi ve bu sayede de analiz etmenizi sağlayan kod parçacıklarıdır. Kendi bağlantılarınızın arasına yerleştirdiğiniz UTM kodları, müşterilerin web sitenize hangi kaynaktan geldiğini, müşterilerin web sitenizdeki davranışlarını ya da müşterilerin bilgisayar üzerinden mi yoksa mobil cihazlardan mı web sitenize girdiğini görmenize yardımcı olmaktadır.

Gelelim UTM kodlarının nereden oluşturulacağı konusuna: UTM kodlarını normal kullanmış olduğunuz sistem üzerinden otomatik olarak oluşturabileceğiniz gibi aşağıdaki bağlantılardan da ücretsiz olarak oluşturabilirsiniz.

  • Web sitesi, web reklamları UTM kinkleri için Google Campaign URL Builder aracını kullanabilirsiniz.
  • Android uygulamaları ve Android reklamları UTM linkleri için Google Play URL Oluşturucu aracını kullanabilirsiniz.
  • İOS uygulamaları ve İOS reklamları UTM linkleri için İOS Kampanya İzleme URL’si Oluşturucu aracını kullanabilirsiniz.
  • Web sitesi bağlantılarınıza vereceğiniz UTM kodlarını, online araçlar üzerinden ücretsiz olarak oluşturabilirsiniz. UTM kodları temelde 5 parametreden oluşmaktadır. Bu parametrelerin 3 tanesi zorunlu 2 tanesi isteğe bağlı parametrelerdir. Bu beş parametre ise aşağıdaki gibidir.
  1. utm_campaign: Kampanyanın ismi
  2. utm_source: Link kaynağı
  3. utm_medium: Kampnaya aracı
  4. utm_term: Text reklamlarında anahtar kelime tanımlama
  5. utm_content: Kampanyanın İçeriği (özellikle A/B testlerinde oldukça kullanışlıdır.)

UTM kodları sayesinde yapılan kampanyanın, yapılan reklamla veya stratejiyle ne kadar uyumlu ve kazançlı olduğu analiz edilebilir, markanıza katma değer katacak veri ve bilgileri analiz edebilir, dönemsel olarak dijital kaynaklarınızın ayak izini takip edebilirsiniz.