Hangi sektörde olduğunuz fark etmeksizin, herhangi bir işletmenin başarısı söz konusu olduğunda dijital (çevrimiçi) pazarlama çok önemlidir. Geçmişte işletmeler geleneksel reklamcılığı kullanıyordu fakat günümüzde geleneksel reklamcılığın çevrimiçi reklamcılık kadar etkili olmadığı bilinen bir gerçektir. Bu nedenle artık birçok işletme müşterilere ulaşmak için çevrimiçi reklamcılığı benimsemeye başladı. Yani, müşterilere ulaşmak ve onlarla bağlantı kurmak istiyorsanız çevrimiçi reklamcılığı takip etmelisiniz.
Müşterilerin neye ihtiyaç duyduğunu anlamanın zor olduğu günler geride kaldı. Analitik ve dijital pazarlama yazılımı gibi araçların gelişmesi ve artmasıyla, müşterilerin davranışlarını tahmin etmek kolaylaştı. Çevrimiçi pazarlama, işletmelerin müşterilere ilişkin değerli içgörüler edinmesini kolaylaştırdı.
Dijital pazarlama doğru şekilde uygulandığında, işletmenizin doğru müşteri kitlesini hedeflemesine, onlara ulaşmasına, yeni müşterileri sınıflandırmasına, satışlarını artırmasına ve kalıcı bir büyümeyi tecrübe etmesine olanak tanıyacaktır.
Bu dijital pazarlama yaklaşımları işinizi çevrimiçi olarak mevcut müşterilerinize görünür hale getirecek ve sizi yeni müşterilere ulaştıracaktır.
Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, işinizi hem yerel hem de uluslararası olarak mevcut ve olası müşterilerinize tanıtmak için internetin ve elektronik cihazların kullanılmasıdır. Sosyal medya, e-posta, mobil uygulamalar, web siteleri ve arama motorları gibi dijital platformlar üzerinden yapılan iletişim ve reklam çalışmalarını kapsamaktadır.
Günümüzün dijital dünyasında pazarlama, potansiyel müşterilerinizle doğru yerde ve istenen zamanda bağlantı kurmak ve onlara doğru zamanda ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetleri sağlamak ile ilgilidir. Bu, müşterilerinizin zamanlarının çoğunu geçirdikleri yeri hedeflemeniz gerektiği anlamına gelmektedir ve günümüzde bu yer internettir. Dijital pazarlama; içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru optimizasyonu ve mobil pazarlama gibi bir dizi pazarlama faaliyetini kapsar.
Aşağıda, dünyanın önde gelen markalarının kullandığı kimi dijital pazarlama taktiklerinin bir listesini sunuyoruz.
1. İlgili sosyal medya ağlarında çevrimiçi bir mevcudiyet oluşturmalısınız
Çevrimiçi görünürlük, neredeyse tüm işletmelerin dijitale geçmiş olduğu günümüz dünyasında her işletme için başarının anahtarıdır. Bu, kalabalıklarda öne çıkmanın değerli yollarından biridir. Bu nedenle, ilgili sosyal medya ağlarında çevrimiçi mevcudiyetinizi oluşturmalısınız. Çok sayıda sosyal ağ bulunduğunu biliyorsunuz fakat müşterilerinizin en çok nerede zaman geçirdiğini belirlemelisiniz ve onları orada hedeflemelisiniz. İşinizle ve olası müşterilerinizle alakalı olanları seçip, çevrimiçi mevcudiyetinizi orada oluşturmalısınız.
2. Kaliteli ve orijinal içerik üretmek
Söz konusu dijital pazarlama olduğunda içerik her şeydir. İçerik; ses, video veya metin olabilir fakat bu dijital içeriklerden birini veya hepsini kullanmaya karar verdiğinizde, kaliteli veya orijinal olduğundan emin olmalısınız. Eğer benzersiz ve ilgi çekici içeriği kendi kendinize oluşturamıyorsanız, web siteniz ve sosyal medya platformlarınız için içerik oluşturacak bir ekiple çalışabilirsiniz. Bu zamanda güçlü bir içerik pazarlama planına ihtiyacınız olduğunu unutmayın.
3. Mobile uyumlu içerik yaratmalısınız
Dijital pazarlama söz konusu olduğunda kalabalıklardan sıyrılmak ve öne çıkmak için tüm dijital platformlarda görünür olmanız gerekmektedir. Kaliteli ve orijinal içerik oluşturmanız gerekse de bu içeriği sadece masaüstünde görüntüleyebildikleri takdirde müşteriler üzerinde büyük bir etki yaratamayabilirsiniz. Bu nedenle, içeriğinizin hem masaüstünden hem de mobil cihazlardan erişilebilir olduğundan emin olmalısınız.
4. İçeriği tanıtmalısınız
İçeriği yayınladıktan sonra yayınlanan içeriği tanıtmak (promote) da çok önemlidir. İçeriğinizi doğru kitleye ulaştırmalısınız çünkü ancak doğru kitle içeriğinizi kendi ağlarıyla paylaşacak ve size olası müşteriler kazandıracaktır.
5. Mobil uyumlu (mobile responsive) web sitesi tasarlamalısınız
Web sitenizin masaüstünden ve mobil cihazlardan sağlıklı bir şekilde erişilebilir olması, içeriğiniz mobil uyumlu olduğunu gösterir. Günümüzde müşteriler webe ulaşmak için akıllı telefonları ve tabletleri kullanmaktadır. Bu nedenle, web sitenizi ve içeriğinizi tüm ekran boyutlarında kullanıcılar için erişilebilir hale getirmek çok önemlidir.
6. SEO bir zorunluluktur
SEO (arama motoru optimizasyonu) da dijital pazarlama söz konusu olduğunda çok önemli bir faktördür. Bu, sürekli olarak devam eden bir süreçtir ve bu süreci pazarlama bileşenlerinizin içinde tutmanız çok önemlidir. Eğer bu alana yönelik yeterli insan kaynağınız yoksa bu konuda da farklı iş ortaklarından hizmet alabilirsiniz.
7. Bir e-posta listesi oluşturmalısınız
Bu, işin başından itibaren yapılması gereken bir şeydir. Eğer başlangıç aşamasındaysanız, planlama yaparken bir e-posta listesi hazırlamanız gerekir. Veri tabanınızdaki farklı segmentlerle işinizle ilgili uygun gelişmeleri, onlar için faydalı olacak içerikleri paylaşmalısınız. Onlara yararlı bilgiler yollamalısınız fakat istenenden fazla e-posta göndermekten de kaçınmalısınız. E-posta gönderilerinizin raporlarını detaylı analiz ederek, daha iyi sonuç almak adına bu süreçte sürekli optimizasyon yapmalısınız.
8. Bilgilendirme grafikleri (infografik) kullanmalısınız
İlgi çekici olduğu için insanlar bilgilendirme grafiklerini severler. Beyinlerimizin, resimleri metinlerden daha hızlı bir şekilde işleyebildiğini unutmamalısınız. Bir resim, bin kelimeye bedel olabilir ve insanlar bunları metinleri paylaştıklarından çok daha fazla paylaşacaklardır.
Şimdi sıra sizde
Dijital pazarlama işinizin başarılı olması için bir zorunluluktur. Umarız paylaştığımız kimi püf noktaları işinizi büyütmeniz yönünde size bir katkı sağlar.
Kaynak: MarketingInsiderGroup