Sizi Arayalım
işnet
EN
Sanal Santral Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Fiziksel bir telefon santraline ihtiyaç duymadan cihaz, kurulum, bakım gibi maliyetler olmaksızın internet üzerinden çalışan sanal santral, işletmelerin; IP üzerinden ses iletimi yoluyla şirket içi veya dış dünyayla iletişimini sağlar. Zaman ve mekan bağımsız kullanılabilen, esnek yapı ve gelişmiş özelliklere sahip sanal santralde arama yapmak ve almak için ihtiyacınız olan tek şey internet bağlantısıdır.

Geleneksel santrallere göre modern ve verimli bir iletişim çözümü sunan sanal santral hizmetini seçerken, işletmenizin ihtiyaçlarını karşılayacak ve verimliliğinizi artıracak doğru sağlayıcıyı seçmek önemlidir. İşte dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar:

1.    Güvenilirlik ve Yedeklilik

Sanal santral hizmetinin sunulduğu veri merkezinin; yüksek erişilebilirlik ve çalışma süresi (uptime) garantisine sahip oluşu, iş sürekliliği açısından önem taşır. Ayrıca farklı coğrafi konumlardaki veri merkezleri arasında kurulan yedekli yapı, afetler veya bölgesel kesintiler durumunda hizmetin devamlılığını sağlar.

2.    Performans

Yeterli bant genişliği, ses ve veri iletiminin kesintisiz olmasını sağlar. Düşük gecikme süreleri çağrı kalitesini artırırken, iyi bir ağ altyapısı ve hızlı veri merkezi bağlantısı bu faktörü iyileştirir. İnternet hizmeti sunan bir servis sağlayıcıdan sanal santral hizmeti almak, hızlı ve kesintisiz iletişim anlamında avantaj sunar.

3.    Teknik Destek ve Bakım

Sistem performansının sürekli izlenmesi ve bakımının servis sağlayıcı sorumluluğunda olması operasyonel süreçlerin azalmasını sağlar. Sorunları hızlıca tespit edip çözebilen ve 7/24 teknik destek sağlayarak kesinti durumlarında hızlı müdahale edebilen bir servis sağlayıcı tercih etmek, zaman ve maliyetten tasarruf sağlar.

4.    Esneklik ve Ölçeklendirilebilirlik

İşletmenizin büyümesine paralel olarak sanal santrali kolayca ölçeklendirmek, artan kullanıcı sayılarına ve trafik yüklerine uyum sağlamak açısından önem taşır. Yüksek trafik dönemlerinde, yük dengeleme teknikleri kullanarak performansı optimize etmeyi mümkün kılan bir servis sağlayıcı tercih edilmelidir.

5.    Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz

Çalışanlarınızın telefon görüşmelerini kolaylıkla yönetebilmesi ve sistemi etkin bir şekilde kullanabilmesi için arayüzün kolay anlaşılır ve kullanıcı dostu olması önemlidir. Masaüstü uygulamanın yanı sıra akıllı telefonunuzdaki mobil uygulama üzerinden de kolaylıkla kullanılabilen bir sanal santral hizmeti esneklik sağlar.

6.    Entegrasyon Yeteneği

Sanal santral hizmetinin, işletmenizde kullandığınız yazılım ve sistemlerle kolaylıkla entegre edilebilmesi, çağrıları farklı sistemler üzerinde de görüntüleme ve kaydetme gibi avantajlar sunar. Bu faktörleri dikkatlice ele alarak ihtiyacınıza yönelik en doğru servis sağlayıcı ile yola devam etmek önemlidir. Siz de sabit numaralarınızı, bu özellikleri en iyi şekilde sağlayan İşNet altyapısına taşıyarak sanal santral hizmetimizle modern ve verimli vir iletişim yapısına sahip olabilirsiniz.

Türkan Burcu Şirinoğlu

İşNet Ürün Yönetimi Kıdemli Uzmanı