Uptime Institute, bir işletmenin sistem kullanılabilirliği (system availability) gereklilikleri açısından veri merkezi altyapısını etkili bir şekilde değerlendirmek amacıyla standart Tier Sınıflandırma Sistemi’ni oluşturmuştur. Tier Sınıflandırma Sistemi, beklenen altyapı performansına veya çalışma süresine (uptime) bağlı olarak tesisleri karşılaştırmak için tutarlı bir yöntem sunar. Tier standartları, şirketlerin veri merkezi altyapı yatırımlarının, büyüme ve teknoloji stratejileri ile ilgili işletme hedeflerine uyumlu olmasına olanak tanır.
Veri Merkezi Altyapısı Tier Standardı veri merkezi altyapısı için dört ayrı Tier sınıflandırmasının gerekliliklerini ve faydalarını tanımlar. Her Tier, belirli bir işleve karşılık gelir ve güç, soğutma, bakım ve hatayla başa çıkma kabiliyeti için uygun olan kriterleri belirler. Tier standartları kapsayıcıdır; her Tier standardı, aşağısındaki diğer tüm Tier standartlarının gerekliliklerini içerir.
Buna ek olarak Tier standartları, anlamlı bir endüstri standardı olduğunu kanıtlamıştır çünkü Tier standartları hem performans hedeflerini karşılama hem de yerel kanunlara, kurallara ve düzenlemelere uyum sağlama esnekliğine olanak tanıyan çeşitli çözümler sunmaktadır. Tier standartları yenilikçi mühendislik çözümlerini teşvik etmekte ve tüm veri merkezlerinin aynı olmadığını ve olması gerekmediğini kabul etmektedir.
Tier I: Temel Kapasite - Tier I veri merkezi, bir ofis ortamının ötesinde, bilgi teknolojisini desteklemek için özel bir mekan (site) altyapısı sunar. Tier I altyapısı, BT sistemleri için özel bir alan, kesilmeyen güç tedariği, normal ofis saatlerinin sonunda kapanmayacak özel soğutma ekipmanı ve BT fonksiyonlarını uzun elektrik kesintilerinden korumak üzere bir motor jeneratörü içerir.
Tier II: Yedek Kapasite Bileşenleri - Tier II tesisleri, seçkin yönetim fırsatları sağlamak için yedek kritik güç ve soğutma bileşenlerini ve site altyapısı ekipmanı hatalarından kaynaklanan BT işlem kesintilerine karşı artırılmış bir güvenlik marjını kapsamaktadır. Yedek bileşenler arasında kesintisiz güç kaynağı (UPS) modülleri, soğutucular veya pompalar ve motor jeneratörleri bulunur.
Tier III: Eş Zamanlı Bakım Yapılabilme - Tier III veri merkezi, ekipman değişimi ve bakımı için herhangi bir kapatma gerektirmez. Tier II’nin yedek kritik bileşenlerine güç ve soğutma için yedek dağıtım yolu eklenir böylece BT işleme ortamını desteklemek için gereken her bileşen BT operasyonunu etkilemeden kapatılabilir ve bunların bakımı yapılabilir.
Tier IV: Hata Toleransı - Tier IV mekan (site) altyapısı, Tier III’e dayanır ve mekan altyapısı topolojisine Hata Toleransı kavramını ekler. Hata toleransı, bireysel ekipman arızaları veya dağıtım yolu kesintileri olduğunda, BT operasyonlarının olaylardan etkilenmemesi anlamına gelir.
Tier I ve Tier II, yaşam döngüsü maliyeti ve performans (çalışma süresi) gerekliliklerinden daha çok, genellikle ilk maliyet ve pazara sunma süresiyle ilişkili taktiksel çözümlerdir. Tier I ve Tier II çözümlerini seçen kuruluşlar tipik olarak gelir akışlarının önemli bir kısmı için gerçek zamanlı ürün veya servis sunumuna bağlı değildir. Genel olarak bu kuruluşlar, sözleşmeye bağlı olarak, sistem kullanılabilirliği eksikliğinden kaynaklanan zararlardan korunur. Sıkı çalışma süresi (uptime) gereklilikleri ve uzun süreli yaşayabilirlik, genellikle Tier III ve Tier IV site altyapısında bulunan stratejik çözümleri seçmenin sebebidir. Tier III ve Tier IV tesis altyapısı çözümleri, mevcut BT gerekliliğinin ötesinde etkin bir çalışma devamlılığına sahiptir; bir kesintinin maliyet, gelir kaybı, itibar ve servis sürekliliğine olan negatif etkisini bilen kuruluşlar tarafından kullanılır.
İş Bankası Atlas Veri Merkezi Tier-IV standardına sahip Türkiye'deki ilk veri merkezidir. İşNet, veri merkezi hizmetlerinin birçoğunu; Atlas Veri Merkezi üzerinden sağlanmaktadır. Detaylı olarak bilgi almak için bize başvuru formu ya da müşteri hizmetleri hattımızdan ulaşabilir, web sitemizde bulunan veri merkezi hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.